Vērtīgākās sporta komandas

Katrs sporta zinātājs, jums pateiks, ka sporta komandas spēlētāji ir tikai aisberga redzamā daļa, bet aiz tās slēpjas vērienīgs uzņēmums, kurā tiek nodarbināti gan sportam pietuvināti speciālisti kā treneru asistenti, fizioterapeiti un dietologi, gan tradicionāli ar šo nozari nesaistītie, finansēs izglītotie mārketinga, grāmatvedības un uzņēmējdarbības darboņi. Visa šī komanda ir nepieciešama, lai ne tikai uzlabotu komandas sportisko sniegumu, bet arī parūpētos, ka tas tiek maksimāli atalgots ar lielākām biļešu pārdošanas vai pārraides tiesību summām. Šo procesu rezultātā, veiksmīgākie sporta klubi vērtībā sacenšas ar starptautiskām uzņēmējdarbības kompānijām.

Finansiāli veiksmīgākā basketbola komanda ir, sīvā cīņā Losandželosas Lakers pārspējusī, Ņujorkas Knicks. Par nikerbrokeriem sauktā basketbola komanda nav izcēlusies ne ar ko ievērības cienīgu pēdējo desmitgažu laikā. Nozīmīgas izslēgšanas spēles, kurās komanda piedalījās kā patiesa pretendente uz čempiones titulu, nevis tikai kā kārtējā pārbaude spēcīgāko komandu ceļā, nav bijušas jau gadus 20. Tomēr Knicks, kuras krāsas aizstāv arī mūsu Kristaps Porziņģis, var lepoties ar televīzijas pārveides tiesību līgumu, kas paredz 100 miljonu dolāru atlīdzību par katru sezonu, nākamo divdesmit gadu laikā. Tāpat komandas īpašnieks Džeims Dolans noteikti priecājas par līgas augstākajiem pārdoto biļešu ienākumiem 90 miljonu apmērā. Tradīcijām bagātā kluba vēsture, atrašanās Amerikas reklāmas tirgus vidū un, par pasaulē slavenāko arēnu sauktā Madison Square Garden, kā kluba mājas spēļu arēna ir Ņujorkas Knicks milzīgās peļņas, kas pagājušajā gadā pārsniedza 300 miljonu dolāru, pamatā.

Ņujorkas Yankees, ar 27 uzvarām MLB čempionātā ir titulētākā šīs līgas komanda. Kaut arī, pagājis jau labs laiciņš kopš pēdējā Yankees triumfa 2009. gadā, šī uzvarām un tradīcijām bagātā vēsture ir kluba finansiālās pārticības pamatā. Atšķirībā no daudzām citām finansiāli veiksmīgāk sporta komandām, Yankees rūpīgi pārdomā savas investīcijas un iegulda līdzekļus ļoti pragmatiski. Sporta komandu finansiālos panākumus lielā mērā arī komandas atrašanās vieta, un Ņujorka, kā lielākais reklāmas tirgus ASV, ir beisbola komandai pati pateicīgākā pilsēta, tādēļ nav pārsteigums, ka tieši Yankees ir pasaulē bagātākā beisbola komanda.

Spānijas čempione Madrides Real ir šobrīd pasaulē vērtīgākā futbola komanda. Runā, ka, lai pilnībā atgūtu futbolistos ieguldīto naudu, blakus fiziskajiem un tehniskajiem dotumiem, esot jāvērtē arī to ārējais izskats. Tā kā Real seja ir Krištianu Ronaldu, kura simpātiskā āriene daiļo vairāku pasaulē vadošo kompāniju reklāmas plakātus, šī mācība nav jāstāsta šā kluba vadībai. Leģendārais spāņu kluba bagātības pamatā ir tieši zvaigznes, kuri vienlīdz spīd gan futbola laukumā, gan ārpus tā un noturīgās Spānijas un visas Eiropas futbola tradīcijas.

Lai arī Eiropā amerikāņu futbols nav populārs sporta veids, aiz okeāna, tas pulcē visplašākās skatītāju auditorijas un tajā apgrozās vislielākās reklāmas biznesa darboņu naudas. Par spīti tam, ka Dalasas Cowboys jau 20 gadus kā nav kļuvuši par NFL vai Nacionālās Futbola līgas čempioniem, šim klubam ir izdevies nogriezt lielāko reklāmas un raidorganizāciju tiesību kūkas gabalu. Pateicoties savam jaunajam satidiona, Cowboys ir izdevies arī par 30% palielināt no skatītāju biļetēm iekasētos ienākumus.